Nieuws & Blogs

Ben ik (nog) op de goede weg?

We zien dat veel bedrijven, groot en klein, moeite hebben hun product of dienst aan de man te brengen. Bedrijven die al meerdere jaren actief zijn, zijn onvoldoende in staat afzetmarkt te vinden Ook neemt het aantal zelfstandige

Hoe krijg ik de baas te spreken

Allereerst is het belangrijk dat je internet gebruikt voordat je gaat bellen een om aantal zaken aan de weet te komen. Dit helpt bij het maken van een afspraak. Bedrijfsinformatie kan je ‘’googelen’’. Vaak vindt je
Zon, zee en ...... prospecteren

Zon, zee en ……. prospecteren

We maken ons al weer op voor de vakantieperiode. Nog een paar weken, dan is het zover. Dan ligt de boel plat. Niemand meer te bereiken en dus heeft het benaderen van nieuwe klanten geen zin. Maar is dat ook echt zo? Natuurlijk zijn in de

De essentie van verkopen

Er wordt mij regelmatig de vraag gesteld: Wat is de essentie van verkopen? De eerste keer dat als jonge verkoper -en dat is lang geleden- mij die vraag werd gesteld moest ik wel even nadenken. Er flitsten toen verschillende gedachten door

Is het aanpassen van mijn verkoopstrategie echt nodig?

Als je ieder jaar de gewenste omzetgroei realiseert en je weet zeker dat je alles uit je klanten en medewerkers haalt, dan is het antwoord NEE. Het antwoord is JA als je bijvoorbeeld merkt dat het moeilijker wordt om de beoogde

Oeps, korting geven?

In de zeer concurrerende markt waar we ons momenteel in bevinden zullen onze klanten ons onder druk proberen te zetten de prijs naar beneden te krijgen. Wat kunnen we doen om zo min mogelijk korting te geven? Hier zijn 7 voorbeelden hoe je

Waarom niet-verkopers zo vaak de beste verkopers (kunnen) zijn

Binnen de sector zakelijke dienstverlening wordt de commerciële bijdrage die adviseurs, consultants en andere professionals kunnen leveren te vaak onderschat. Het geven van een goed advies staat centraal en commercieel denken en

Vijf vragen die jouw prospect zichzelf stelt

Een fantastisch product of een goede dienstverlening is geen garantie voor verkoopsucces. Ook niet als je voor een gerenommeerd bedrijf werkt. Verkoopsucces begint bij jou. Hieronder de vijf vragen die jouw prospect zichzelf waarschijnlijk