Werkwijze

Maximaal rendement
Mijn werkwijze is gebaseerd op het behalen van het maximaal rendement uit uw (verkoop)organisatie.
Iedere organisatie is anders. Daarom volstaat niet één generieke aanpak voor diverse organisaties. Maatwerk is de sleutel tot succes. Vooraf bespreek ik met mijn opdrachtgevers hun doel. Ik maak een gedegen analyse van de huidige middelen en processen, om daarna te komen met oplossingen die zullen leiden tot het maximale rendement. Op mijn eigen wijze benader ik, en werk ik samen met, mijn klanten: no nonsense, direct, transparant, doelgericht en empathisch. Aangevuld met een gezonde dosis humor.

Vragen die er toe doen
Opdrachtgevers benaderen mij met vragen die er toe doen. Vragen waarop men niet, of slechts gedeeltelijk, een antwoord heeft. En waarvoor een deskundig en betrouwbaar advies gewenst is.

  • Hoe vertaal ik de organisatiedoelstelling in een resultaatgericht verkoopbeleid?
  • Hoe kunnen we nu eens echt duurzame veranderingen van onze medewerkers bewerkstelligen?
  • Hoe acquireer ik effectief nieuwe klanten?
  • Hoe kom ik aan tafel bij potentiële klanten?
  • Hoe maak ik mijn onderscheidend vermogen duidelijk?
  • Wat moet ik doen om goede, bestaande klanten te behouden?
  • Hoe ontwikkel ik een klant van goed naar nog beter?
  • Hoe migreer ik mijn verkoopteam naar een effectief verkoopteam?
  • Hoe verhoog ik op korte termijn significant mijn omzet en marge?
  • Hoe verhoog ik de scoringskans op mijn uitstaande offertes?         
  • Hoe kan ik op de juiste wijze mijn verkopers aansturen?
  • Wat is voor ons de beste verkoopstrategie?
  • Hoe maak ik de omslag van product selling naar consultative selling?
  • Hoe weet ik of de verkopers de juiste klantfocus hebben?

SVP
Om het maximale rendement te kunnen realiseren en duurzaam te maken, maak ik een Sales Verbeter Plan. SVP gaat ervan uit dat het krijgen van meer orders niet sec door één specifiek type interventie kan worden gerealiseerd. Alleen trainingen zijn vaak niet dé oplossing voor het verbeteren van verkoopresultaat. Bijvoorbeeld een goede product- of dienstenpropositie en een goed verkooprapportage systeem, in combinatie met een training, kan juist wel de perfecte methode zijn. De juiste combinatie bepaalt namelijk het succes. Een flexibele en no nonsense werkwijze voor het beste en meest duurzame resultaat. Meer weten? Neem dan nu contact met mij op.

Contact