• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de voettekst

nononsales

Businessgroei door effectievere Sales en Marketing

  • Home
  • Diensten
  • Resultaten
  • Blog
  • Team
  • Contact
arrow left Blog overzicht

De omzet van onze producten en/of diensten daalt

We zien dat veel bedrijven, groot en klein, moeite hebben hun product of dienst aan de man te brengen. Bedrijven die al meerdere jaren actief zijn, zijn onvoldoende in staat afzetmarkt te vinden Ook neemt het aantal concurrenten toe.

Kortom, de grootte van de vijver blijft hetzelfde, alleen het aantal uitgeworpen hengeltjes om de vissen (lees klanten) te vangen worden er meer. De vraag is dan ook: is het aas aan mijn haakje van de juiste kwaliteit en ben ik in staat dit, indien nodig, dit te veranderen? Ons advies is om hier een uur bij stil te staan en op basis van 10 punten de haalbaarheid van jouw business model  door middel van een verkort business plan onder de loep te nemen. Het is zaak alle punten te behandelen. Trek hier maximaal een uur voor uit, want in die tijd zou je de niet té gedetailleerde antwoorden paraat moeten hebben.

Meer weten over sales? Download nu ons gratis ebook!
 

1. Welk probleem lossen we op met ons product of dienst?

Het wordt duidelijk of jouw product of dienst (nog) voldoet aan een vraag in de markt. En kom je los van je eigen denkpatroon. Immers, je bent zelf meestal overtuigd van de waarde en het nut van jouw aanbod. Is deze overtuiging wel reëel?

2. Focus klantengroep

Voor wie is je product of dienst het meest geschikt? Hoe kan je je daar het beste op focussen? Wat is daarvoor nodig?

3. Wat is onze propositie?

Waar voeg je waarde toe, wat zijn de voordelen van je product/dienst en waar blijkt dat uit? Hoe sluit dit aan cq hoe moet dit aansluiten bij jouw focus klanten? Heb je in je propositie iets unieks, iets dat niet gedupliceerd kan worden door anderen?

4. Onze oplossing

Wat biedt je feitelijk aan. Uit welke onderdelen bestaat dit en wat kost het?

5. De verkoopkanalen

Op welke wijze verkoop je je product of dienst? Via een direct- of indirect model? Of wellicht beiden? Of via Internet of een winkel?

6. Inkomsten

Welke verkoopdoelstellingen heb je? En welke bijdrage worden hieraan door je verkoopkanalen geleverd? Idem door directe verkoop? Zet dit af voor de komende drie jaren. Waarop is dit gebaseerd?

7. Kosten

Welke kosten heb je en zal je gaan maken om de inkomsten te realiseren. Dient er geld te worden aangetrokken of zijn er voldoende reserves? Wat zijn hiervan de risico´s?

8. KPI’s

Welke Key Performance Indicators worden er gesteld? Welke te meten doelstellingen wil je op welk moment gerealiseerd hebben. Dit op basis van de te verwachten inkosten en kosten. Is dit reëel en haalbaar?

9. Plan B

Welk alternatief plan heb je als de KPI´s niet of onvoldoende gerealiseerd worden? Ben je in staat het business model te wijzigen of aan te passen?
Kijk ook naar de cultuur van je bedrijf en naar jouw eigen energie en motivatie om deze verandering(en) in gang te zetten

10. Opnieuw

Start voor Plan B bij punt 1 en werk deze af t/m 8. 

De antwoorden op deze punten zullen je een idee geven over de haalbaarheid van jouw business of dat die punten die verdere aandacht verdienen om te komen tot een succes. Dit is per situatie verschillend. 

Daling van jouw omzet is altijd balen. Een manier om dit te verbeteren is door jouw business sneller te laten groeien. Als je hier in geïnteresseerd bent kun je hier meer over lezen in het artikel ‘8 tips voor snellere business groei’

Artikel lezen
23-02-2023

Veel leads…toch geen verkoop!

Lees meer
09-02-2023

De businesswaarde van sterke klantrelaties en hoe je dat bereikt

Lees meer

Contact

Neem contact op om de mogelijkheden voor uw businessgroei te bespreken.
Neem contact op arrow right

Diensten

Wilt u ook meer businessgroei? Bekijk onze diensten.
Onze diensten arrow right

Footer

Adres gegevens

No Non Sales B.V.
Germanenlaan 8
7312 JA Apeldoorn

t: +31 (55) 207 98 00
e: info@nononsales.nl

Ga naar

Diensten
Resultaten
Blog
Team
Contact

Algemene voorwaarden
Privacy policy

Certificeringen