• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de voettekst

nononsales

  • Home
  • Diensten
  • Resultaten
  • Blog
  • Team
  • Contact
arrow left Blog overzicht

Het B&W principe: Beloven en Waarmaken

De nieuwe generatie kopers is hoog opgeleid en koopt producten en diensten die precies aansluiten op hun behoefte en leefstijl. Medewerkers van bedrijven zoeken naar producten en diensten die voor hem of haar aantoonbaar waarde toevoegen en er voor zorgen dat hun business sneller en eenvoudiger betere resultaten laat zien.

Geïnformeerd via het internet en beïnvloed door kennissen en relaties zien we dus dat de kopers aan de hendels zitten. Ze zijn voordat men over gaat tot aanschaf vaak zeer goed voorbereid. Dit betekent dan ook dat u voor, tijdens en na het verkoop- en implementatietraject zeer alert moet zijn en ten dienste moet staan van uw klant. Verwaarloost u dit, dan is in no-time het leed niet te overzien. Door één bericht op Twitter, LinkedIn of Facebook kan uw goede reputatie de das om worden gedaan. 

Het omgekeerde is ook het geval. Als u in staat bent en blijft uw klanten op een zodanige manier te koesteren dat zij positieve referenties afgeven via zowel social media alsook door middel van hun kennissen en relaties, dan zal u een duidelijke verbetering van de verkoopresultaten gaan zien.

De cijfers liegen er niet om. In het boek “Consumer Behavior” van Hoyer and MacInnis staat beschreven dat een volledig tevreden klant 2.6 maal zoveel bijdraagt aan de omzet van een bedrijf als een redelijk tevreden klant. En dat een volledig tevreden klant 17 maal zoveel bijdraagt aan de omzet als een redelijk ontevreden klant.
Het begrip “tevredenheid” is relatief en altijd gekoppeld aan de beloftes die wel of niet waargemaakt worden. Ook de beloftes die u niet uit heeft gesproken, maar waarover wel verwachtingen zijn. Let daar scherp op, want die beloftes tellen ook mee voor de mate van tevredenheid.

Dus zorg dat op de afgesproken tijd terug wordt gebeld, zorg dat de offerte er op de afgesproken tijd ligt, wees op tijd op een afspraak en kom vooral te weten wat er van u verwacht wordt. En stuur dat waar nodig bij.
Kortom, hanteer het B&W principe. Beloven en Waarmaken. En maak vooral minimaal waar wat u beloofd heeft. Dat zorgt voor meer en meer tevreden klanten.

Uw performance is door internet en social media transparant. Wees daar bewust van en doe daar uw voordeel mee.

21-06-2022

Klanten sneller overtuigen? Deze 6 tips helpen je daarbij

Lees meer
07-06-2022

De gevolgen van verdere digitalisering van het B2B sales proces

Lees meer

Contact

Neem contact op om de mogelijkheden voor uw businessgroei te bespreken.
Neem contact op arrow right

Diensten

Wilt u ook meer businessgroei? Bekijk onze diensten.
Onze diensten arrow right

Footer

Adres gegevens

No Non Sales B.V.
Germanenlaan 8
7312 JA Apeldoorn

t: +31 (55) 207 98 00
e: info@nononsales.nl

Ga naar

Diensten
Resultaten
Blog
Team
Contact

Algemene voorwaarden

Certificeringen


Welkom bij No Non Sales!

Mogen we u bellen om te vertellen hoe we ook voor uw organisatie businessgroei kunnen realiseren?

Bel mij terug

Welkom bij No Non Sales!

Mogen we u bellen om te vertellen hoe we ook voor uw organisatie businessgroei kunnen realiseren?

Bedankt!

Bedankt voor uw verzoek!

We nemen binnen 1 werkdag contact met u op.

 

Welkom bij No Non Sales!

Mogen we je bellen om te vertellen hoe we ook voor jouw organisatie businessgroei kunnen realiseren?

Mogen we u bellen om te vertellen hoe we ook voor uw organisatie businessgroei kunnen realiseren?